۱۴۰۲ آذر ۲۱, سه‌شنبه

روایت 39

 

جنایات اسرائیل در فلسطین و سکوت سازمان ملل متحد

غلام علی صارم

21/9/1402  

در 1945 سازمان ملل متحد به عنوان یک نهاد بین المللی ایجاد گردید. انگیزه ایجاد این سازمان جلوگیری از تصادمات فیزیکی، تامین روابط حسنه بین ملت های که در گذشته گاها در تضاد بودند و حل منازعات و پرابلم هااز طریق مسالمت آمیز بود و اینک نیز همچنان در تبلیغات از انگیزه های فوق سخن گفته می شود، سخنانی که اکثرآ جنبه عملی ندارد.

اعلامیه ها  و دستور العمل های که از جانب این نهاد و شاخه های مربوطه اش تا هنوز صادر گردیده، هیچ کدامش بدور از حقیقت نبوده همگی حاوی جنبه های انسانی میاشد اما اکثر این اعلامیه ها و بیانیه ها و مقررات وضع شده بروی کاغذ باقی مانده و جنبه عملی بخود نگرفته است و از همین رواست که این سازمان در طول عمر نامیمون خودش ناکام بوده و نه تنها با عث از بین بردن تنش ها نگردیده بلکه اعمال و کردارش در اکثر موارد تنش زا هم بوده است.

آقای آلوین تافلردانشمند و نویسنده امریکایی در کتاب"جنگ ضد جنگ" خودش که در 1993 چاپ شد و توسط شهیندخت خوارزمی ترجمه گردیده که بارچهارم چاپش به فارسی در سال 1377هجری شمسی در چاپخانه مهر است، در تحقیقی که از ابتدای ایجاد این سازمان تا سال 1990 انجام داده می نویسد:

«از زمان تحقق صلح در سال 1945 به اینسو(1990) بین 150 تا 160 جنگ و برخورد داخلی سرتاسر جهان را به ویرانی کشانده است. یا اینکه حدود هفت میلیون و دویست هزار سربازدر جریان این جنگ ها به قتل رسیده اند. این رقم فقط شامل کشته شدگان است و زخمی ها و شکنجه دیدگان یا معلولین را شامل نمی شود و شمارعظیم ترغیر نظامیانی را که قربانی شدند و یا کسانی را در اثر عواقب بعدی جنگ نابود شدند، در بر نمی گیرد.

طنز تلخ قضیه در آن است که شمار سربازانی که در سرتاسر جنگ جهانی اول کشته شدند، فقط کمی بیشتر بود یعنی حدود هشت میلیون و 400 هزار نفر. واقعا حیرت آور است یعنی آن که از نظر شمار کشته شدگان رزمنده، حتی با در نظر گرفتن حاشیه وسیع برای خطا، جهان از 1945به اینسو، مجددآ در جنگی معادل تمامی جنگ جهانی اول درگیر شده است .

با اضافه کردن کشته شدگان غیر نظامی، این جنگ به رقم نجومی 33تا 40 میلیون نفر میرسد البته بدون محاسبه زخمی شدگان، زنان تجاوزشده، آوارگان، بیماران یا کسانی که در اثر جنگ دارایی خود را از دست داده اند.

سازمان ملل متحد در حال حاضر حدود دویست(200) عضو دارد، بیش از 60 کشور عضو در گیرجنگ اند. موسسه بین المللی پژوهش صلح استکهلم، تنها در 199031  مورد برخورد مسلحانه را شناسایی کرد که در جریان بود.

در واقع در 2340 هفته ای که از 1945 تا 1990 گذشته است، در کره زمین تنها سه هفته جنگی وجود نداشت هاست. بنابراین سالهای 1945تا کنون(1990) را عصر پس از جنگ نامیدن، آمیختن تراژیدی با طنز است.»(جنگ ضد جنگ ص13)

گرچه از 1990 ببعد را ما نمی توانیم از تعداد کشته ها و زخمی ها و نابودی سرمایه ها آمار دقیق ارائه نماییم، اما اینرا با صراحت می گوییم که اگر کشته های سه دهه بعد از 1990 را تا این زمان به رقم قبلی اضافه کنیم یقینا بیشتر از تلفاتی است که در دو جنگ جهانی اول و دوم صورت گرفته است که یقینا روزی آمار دقیق آن نیز بدسترس همگان قرار خواهد گرفت.

کارنامه ملل متحد را اگر یکبار دیگر مورد ارزیابی قرار دهیم این سازمان در طول عمر نامیمون خودش ناکام بوده است که ما میتوانیم در این مورد شواهدی از دهه های اخیر ارائه نماییم مثلا:

·       سه رئیس جمهور امریکا( کلنتن، بوش پسر و اوباما) با حمله به 9 کشور اسلامی یازده میلیون انسان را کشتند، عکس العمل این سازمان چه بوده است؟

·       اسرائیل هفتاد سال است که در مقابل مردم فلسطین دست به هزاران جنایت و قتل عام ها زده و سرزمین های مردم فلسطین را اشغال و شهرک ها احداث نمودند، این سازمان در این مورد چه کار کرده است ؟

·       از دو ماه به اینطرف نوار غزه مورد حملات وحشیانه اسرائیل قرار دارد و هزاران انسان مظلوم که اکثرآ غیر نظامی هستند و بیشتر زنان و اطفال میباشند، این سازمان چه کار کرده؟

·       بیش از سه هزارزن و هزاران کودک معصوم در این حملات هوایی وحشیانه اسرائیل شهید شدند، عکس العمل این سازمان چه بوده؟

اما در مقابل:

·       وقتی امریکا به بهانه واهی که بالاخره کاملا دروغ بودنش ثابت شد و آن اینکه عراق سلاح های کشتار جمعی دارد،به عراق حملات مسلحانه را از زمین و هوا آغاز و این کشور را بخاک و خون کشید، اصلا سازمان ملل و شورای امنیت در جریان نبود، این سازمان مجوز حمله را به عراق به دنبال شان فرستاد.

·       در افغانستان نیز روز ها بعد از حمله مسلحانه از ملل متحد اجازه نامه گرفت و این سازمان زبون مجوز حمله را به ایشان بعد از یک سلسله حملا ت وحشیانه بدون اینکه چیزی بگویند ارائه داشتند.

·       در پی کشته شدن مهسا امینی یک زن ایرانی که آنهم مشکوک بوده و علت قتل و یا مرگش هم معلوم نیست این سازمان بار بار گلو پاره کرد که حقوق بشرو حق زن پامال شد. اما در برابر قتل سه هزار زن مظلوم فلسطینی توسط اسرائیل ذلیلانه مهر سکوت به دهن زد.

این سازمان آنگونه که عملکردش نشان میدهد فقط کارش توجیه جنایات امریکا و اسرائیل است.

رد پیشنهاد آتش بس بین اسرائیل و فلسطین از جانب امریکا و تجهیر و تسلیح اسرائیل از لحاظ نظامی توسط امریکا آنهم بصورت آشکار و سکوت مرگبار این سازمان پوسیده نشاندهنده نه تنها ضعف و بی عرضگی بلکه نوکری و مستخدم بودنش را ثابت می کند.

تشنج های  موجود در جهان و پامال شدن حقوق انسانی در اکثر نقاط جهان و در این اواخر فلسطین را ما ناشی از ناکار آمدی و ضعف و بی اختیاز و اراده بودن این سازمان میدانیم.

مردم دنیا اعم از مسلمان و غیرمسلمان حتی یهودی های ساکن در امریکا و سایر کشور های جهان اعلان انزجار و نفرت نموده و قضیه تجاوز غیر انسانی اسرائیل را عمل غیر انسانی گفته و خواهان توقف آن گردیدند. اما امریکا این همه را نادیده و ناشنیده گرفته اسرائیل را تجهیز می نماید و ملل متحد هم مهر سکوت بر دهان زده و قتل و کشار بیرحمانه مردم مظلوم فلسطین را نظاره می کنند در حالیکه برای امریکا به ادعا های واهی وگمانه های غلط بار بار اجازه حمله و حتی نابود کردن کشور ها را داده است.

جنایات جنگی و غیر انسانی اسرائیل با پشتیبانی امریکا طی هفتاد سال گذشته و جنایات اخیر که قلب هرانسانی را بدرد آورده است، واقعا درد آور و تکان دهنده است و سکوت مرگبار و لب فروبستن ملل متحد و بی تفاوتی کشور های اسلامی از همه درد آور تر که امید واریم این فضا تغییر نموده روزی دفاع از انسانیت برمبنای حقیقی آن صورت گیرد نه برمبنای منافع مستکبرین و قدرت های بزرگ متجاوز. والسلام   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر