۱۳۹۹ دی ۱, دوشنبه

طرح صفایی شهر و ایجاد شغل برای ساکنین کابل

 

بنام خدا«ج»

طرح صفایی شهر و ایجاد شغل برای ساکنین کابل

نوت 1: این طرح هیچگونه بودجه و مصرفی از سوی دولت ضرورت ندارد.

آنگونه که مشاهده میشود دراین روزها کابل بدلیل تراکم نفوس بیش از حد به مشکلات زیادی گرفتار گردیده است . مشکل تضییع وقت ، تردد چه با موتر، موترسایکل ، بایسکل و یا حتی پای پیاده ، بیکاری ،  آلودگی محیط زیست دراین شهر بیداد می نماید.

اگر بنا باشد که عوامل این همه مشکلات را بررسی کنیم بصورت خلاصه میتوان گفت که علت این همه مشکل عبارت است از : 1- عدم امنیت در مناطق مختلف کشور که باعث بی جاشدن مردم گردیده و اکثرأ به کابل آمده اند. 2- بیکاری و عدم حمایت دولت از زراعت و مالداری مردم .  3- عدم حمایت دولت از سرمایه گذاری و تولید. 4- بکار گرفتن غلط ماده دهم قانون اساسی و نادیده گرفتن مواد 11و 13 -و ....

باید به صراحت گفت که تراکم نفوس همه برنامه های مفید اجتماعی  را در کابل مختل نموده است، یکی  از این برنامه ها که برکلیه امور  تاثیر گذار است امنیت میباشد، گرفتاری باند های تبهکار در این اواخر دلیل این مدعا است .

ما برای رفع این معضل و ایجاد شغل به کسانی که سیل آسا به کابل آمده اند طرحی را تهیه نموده ایم که ان شاالله حداقل قسمت اعظم  ازاین  مشکلات را دراین شهر مرفوع خواهد نمود .

مرحله اول :

طرحی را که مطالعه می فرمایید قبل از پرداختن به آن باید بعرض برسانیم که عملی ساختن و اجرایی نمودن آن نیاز به اجراات هماهنگ دارد .

دراین طرح باید وزارت های محترم مالیه، تجارت، آب و برق ، شهرسازی و مسکن و شاروالی محترم کابل باید با ایجاد کمیته مشترک به آن بپردازند تا در آینده مشکلات تخنیکی در روند شهر سازی و انکشاف شهر و مسایل دیگر سکتگی وارد نگردد.


 

مرحله دوم :

1-    مشخص نمودن زمین برای ایجاد مارکیت های میوه و مواد خوراکه و مارکیت های تحت نام «همه چیز» در تمام نواحی شهرو جابجایی همه دست فروشان اعم از میوه فروشها و نوشیدنی ها و مواد خوراکه و سایر دست فروشانی که باعث انسداد پیاده رو ها و بعضا سرک های عمومی گردیده اند.

2-    به منظور کسب اطمینان بیشتر شاروالی محترم میتوانند این طرح را از یک ناحیه آغاز نمایند ، مثلا این کاررا از نواحی اول و یا دوم که در مزدحم شدن شهر تاثیر بیشتر دارد آغاز نمایند و با اخذ نتیجه میتوانند در همه نواحی آغاز بکار نمایند.  

مرحله سوم :

سپردن زمین برای ایجاد این مارکیت ها برای تاجران ملی که داوطلبانه به این کار اقدام می نمایند البته ضمن ارائه تعهد که مارکیت ها در مدت شش ماه قابل بهره برداری شود.

مسئولیت ارگان های متذکر ه :

وزارت تجارت: تاجرانی را که ضمن تفاهم با اطاق تجارت معرفی میکنند از پرداخت هرگونه عوارض تا یک سال معاف بدارند.

وزارت شهر سازی : موقعیت زمین را برای ساخت مارکیت ها قسمی تعیین نمایند که در فردا های که شهر انکشاف می یابد مشکل تخنیکی ایجاد نگردد.

وزارت آب و برق :  به منظور ایجاد سهولت و تشویق مردم و اهل کسبه ششماه اول این مارکیت ها را با قیداینکه صرف از برق استفاده جهت روشن ساختن مارکیت کار گرفته شود از پرداخت پول برق معاف و ششماه دوم نصف قیمت برق تجارتی و بعدأ طبق معمول و مقررات پول صرفیه برق گرفته شود.

وزارت مالیه : کلیه افرادی که داوطلب کراچی ها و دست فروشی های که باعث ایجاد مزاحمت برای عابرین میگردد ترک نموده و به مارکیت ها مستقر میشوند برای یکسال از پرداخت مالیات معاف بدارد.

نوت: بعد از تکمیل مارکیت ها زمان رفتن بصورت داوطلب وزمان محدود تعیین شود مثلا بمدت یک ماه یا...

شاروالی :‌ برای ساخت مارکیت ها زمین های را از ملکیت خود در مناطقی که ایجاب می کند برای ساخت مارکیت ها مشخص و بدسترس تاجری که اقدام به ساخت مارکیت می نماید تحویل داده و طبق مقرره تصویب شده قیمت زمین مذکور را طی پنجاه سال بصورت اقساط اخذ نماید . همچنان شاروالی دکاندارانی را که در این مارکیت ها جا بجا میشوند بمدت یکسال از همه پرداخت های مربوط خودش معاف بدارد .

نوت: افرادی که از مراکز فوق در این کار مشترک گماشته میشوند باید صد درصد افراد مورد اعتماد و متعهد به افغانستان باشند.

مرحله چهارم :

1-مرحله چهارم مرحله تکمیل مارکیت هاست که به جا بجایی در آن ها آغاز میگردد، جابجایی همه دست فروش ها ، کانتینر های که در کنار سرک ها گذاشته شده، دکان های که بصورت غیر قانونی آباد گردیده و...

3-    از مسئولین حوازات پولیس، امنیت و نواحی شهرداری تعهد گرفته شود که در صورت مشاهده یک کراچی و یا دست فروش در ساحه کاری هریک مورد یک روز ، 2 مورد 2 روز ، 3 مورد سه روز کسرمعاش و اضافه تراز آن تبدیلی اجباری بالای شان تطبیق و تخلف صورت گرفته درج دفتر سوانح شان گردد.

مزایای این طرح :

1-    جلوگیری از کثافات و سهولت در پاک کاری شهر .

2-    سهولت در تامین امنیت مناطق و شهروندان و دارایی های شان .

آخرین سخن :

آخرین سخن اینکه بخاطر اطمینان بیشتر و اینکه عملی سازی این طرح در جهت سهولت در پاک کاری شهر ، تامین امنیت این طرح کارآیی خوب داشته و مشکلات زیادی را مرفوع میدارد تاکید می نماییم که  بصورت امتحانی از یک ناحیه شروع نمایند و این طرح را در یکی از نواحی پر ازدحام پیاده و عملی سازند و ما یقین داریم که با اجرایی ساختن این طرح مهم ترین مشکل شهر کابل که تامین امنیت و پاکی شهر است، رفع خواهد شد.  ان شاالله با تطبیق این طرح شهر پاکی خواهیم داشت.  والسلام

غلام علی صارم

نوت2 : چنانچه اگر توضیحی لازم بود من درخدمتم .

شماره تماس : 0773010000

نوت 3: این طرح را برمبنای احساس مسئولیت نوشتم ، یکی از دوستان گفت بدفتر معاون صاحب اول روان کن حتما در باره آن تصمیم می گیرند. من هم چون بخاطر توقعی خاص نوشته نکرده بودم روانش کردم ، روز های گذشت از آن خبری نشد . من هم تصمیم گرفتم  طرح را در رسانه ها بدهم تا از سوء استفاده از آن جلوگیری به عمل آمده باشد . من ادعای کامل بودن آنرا ندارم ، اما آنچه را لازم به تذکر میدانم اینست که این طرح اگر خوب یا خراب است از قلم و فکر قاصر من است .  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر