۱۳۹۹ دی ۶, شنبه

شش جدی 1358 صفحه سیاهی در تاریخ افغانستان

شش جدی 1358 صفحه سیاهی در تاریخ افغانستان

غلام علی صارم 

شش جدی 1358 روز سیاه و ننگینی است در تاریخ کشور عزیز ما افغانستان .

معاهده ننگین پنج دسمبر که توسط تره کی و امین به امضا رسیده بود و در آن به زعم خودشان پیاده شدن عساکر روس را در افغانستان مشروعیت داده بودند، در این روز بوسیله ببرک کارمل شاشجاع ثانی و همدستان خائنش به اجرا گذاشته شد.

شش جدی یاد آور خاطره های تلخی است ، خاطره های که حکایت دارد ازکشته شدن های دسته جمعی ، بمباران های وحشیانه، به توپ بستن منازل مسکونی و هزاران جنایت ضد بشری دیگر.  شش جدی روزیست که قوای یکصدو بیست هزار  نفری روسها تجاوز نظامی خود را به افغانستان آغاز نمودند و پیشا پیش لشکر شان ببرک کارمل ، خائنی که از سالها به اینطرف تحت تربیه شان قرار داشت و جمعی دیگر از کمونیست های بی وطن حرکت می کردند.  پیامد های این تجاوز ننگین به افغانستان و مردم مظلومش نهایت سنگین بود،  افغانستان به تل خاکی تبدیل شد، حدود دو میلیون انسان به شهادت رسید، پنج میلیون انسان مهاجر و آواره شدند، و صدها هزار انسان دیگرمعلول و معیوب  گردیدند.  یکطرف قوای به اصطلاح تا به دندان مسلح و طرفی دیگر لشکری با دستان خالی ، با سلاح های کهنه و زنگ زده اما با دلهای سرشار از ایمان و عشق بوطن رودر رو قرار گرفتند.

چهارده سال تمام این زد و خورد ادامه پیدا کرد تا اینکه مردان با ایمان این وطن پیروزی خون بر شمشیر را عملا به اثبات رسانیدند.

متاسفانه جمعی میخواهند بخاطر اینکه خود در دفاع از نوامیس این وطن سهم نداشتند، البته نه اینکه ایشان را کسی سهم نداده باشد، بلکه خود لباس بی غیرتی به تن کرده بودند ، امروز بجای اینکه از این همه فداکاری به عنوان افتخارات این میهن یاد آور شوند، میخواهند آنرا با تبلیغات زهر آگین و دیکته شده تحت سوال قرار دهند .  اما رشادت و قهرمانی این ملت چنان صاف و صادقانه بود که اینچنین تبلیغات نه تنها اثر ی بر آن نخواهد کرد بلکه جنایت کارانی که میخواهند آنرا با تبلیغات و توطئه های خائنانه در انظار عمومی بد جلوه دهند و یا آنهاییکه میخواهند از این نام سوء استفاده نمایند ، مطمئن باشند که صداقت و پاکی آنهاییکه صادقانه بخاطر دفاع از نوامیس این خاک خونهای پاک خود را ریختند ایشان را به رسوایی خواهد کشاند.

ما این تجاوز ننگین روسها و عمال خائین شان در این روز کما کان محکوم نموده و به آنها ییکه در پی این تجاوز ننگین جان های شیرین شانرا از دست دادند درود می فرستیم.

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر