۱۴۰۰ آبان ۲, یکشنبه

روایت 7

 

هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس ملل متحد!

غلام علی صارم 

درآستانه هفتاد و ششمین سالروز تاسیس ملل متحد قرار داریم البته جامعه ملل که بعدآ به ملل متحد تغییر نام داد و آغاز این حرکت سال 1945 م است .

این سازمان در طول دورانی که به عنوان مرکزی برای زدودن اختلاف و ایجاد هماهنگی بین کشور های که گاه گاهی درگیر جنگ بوده و یا علیه همدیگر موضع خصمانه داشته، ایجاد شده بود، اما آنگونه که توقع میرفت ناکام بوده است .

الوین تافلر و هایدی تافلر در کتاب جنگ ضد جنگ مینویسند.« از زمان تحقق صلح در سال 1945 به اینسو، بین 150 تا 160 جنگ و برخورد داخلی سرتا سرجهان را به ویرانی کشانده است . یا اینکه حدود 7 میلیون و دویست هزار سرباز در جریان این جنگها به قتل رسیده اند. این رقم فقط شامل کشته شدگان است و زخمی ها و شکنجه دیدگان یا معلولین را شامل نمی شود و شمار عظیم تر غیر نظامیانی راکه قربانی شدند و یا کسانی را که در اثر عواقب بعد ی جنگ نابودشده اند ، در بر نمی گیرد.»

البته این تحقیق الی سال 1991 است و ما شاهد برخورد های زیاد و تلفات انسانی زیاد بعد از سال مذکور هم میباشیم . همچنان تافلر ها اضافه میکنند:

« طنز تلخ قضیه در آن است که شمار سربازانی که در سرتاسر جنگ جهانی اول کشته شدند، فقط کمی بیشتر بود یعنی حدود 8 میلیون و 400 هزار نفر. واقعا حیرت آور است : یعنی که از نظر شمار کشته شدگان رزمنده ، حتی با در نظر گرفتن حاشیه ای وسیع برای خطا، جهان از 1945 به اینسو، مجددآ در جنگی معادل تمامی جنگ جهانی اول درگیر شده است.  با اضافه کردن کشته شدگان غیر نظامی ، این جمع به رقم نجومی 33 تا40 میلیون نفر می رسد، البته بدون محاسبه زخمی شدگان ، زنان تجاوز شده، آوارگان ، بیماران یا کسانی که در اثر جنگ دارایی خود را از دست داده اند.

دربورندی و بولیوی، قبرس و سریلانکا، ماداگاسکار و مراکش مردم یکدیگر را یا با گلوله به قتل رسانده اند یا با خنجر زده اند، یا با بمب و گاز و یا به شیوه های دیگر کشته اند.  سازمان ملل متحد درحال حاضر حدود دویست عضو دارد . بیش از 60 کشور عضو درگیر جنگ اند.  موسسه بین المللی پژوهش صلح استکهلم تنها در 1990 31 مورد برخورد مسلحانه را شناسایی کرد که در جریان بود.

در واقع در 2340 هفته ای که از 1945 تا 1990 گذشته است ، درکره زمین تنها سه هفته جنگی وجود نداشته است .  بنابراین، سالهای 1945 تا کنون را عصر پس از جنگ نامیدن به معنی آمیختن تراژدی با طنز است . « جنگ ضدجنگ آلوین تافلرو هایدی تافلرترجمه خوارزمی ، 1377 چاب مهارت تهران صفحه 13 و 14»

و اما در خصوص افغانستان ، فکرمیکنم که همین جمله از دبیر پیشین این سازمان کافی خواهد بود:  دبیرکل پیشین این سازمان آقای خاویر پریزدوکوئیار در کتاب خاطرات خودش می نویسد که : پس از هشت سال تلاش میخواستیم برای افغانستان و مردمش صلح بیاوریم اما این تلاش ها فریبی بیش نبود.

 علاوه براینکه امریکا ادعای هزینه حدود سه تریلیون دالر را در افغانستان دارد، در بیست سال گذشته که بیش از 144 میلیارد دالر به این کشور بخاطر بازسازی و زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی و نظامی از جانب جامعه جهانی کمک شد و هماهنگ کننده این کمک ها این سازمان بود عملا می بینیم که کاملا ناکام بوده است . البته این ظاهر قضیه است که این موسسه در کار خودش در افغانستان ناکام بوده اما به اعتقاد من در همه موارد حیف و میل کمک های صورت گرفته به افغانستان اعضای این سازمان شریک بوده که حتما روزی از روی آن پرده برداشته خواهد شد.

این سازمان یک سازمان مستقل نه بلکه وابسته به قدرت های استعماری میباشد، این سازمان را قدرت های استعمار گر در راس امریکا بخاطر استتار جنایات شان ایجاد و آنرا به ظاهر بیطرف نگهداشته اند. امروز نیز برخورد های خصمانه در سراسر جهان وجود دارد، در یمن کشتار مردم بیگناه توسط عربستان سعودی که در واقع این کشور از عمال امریکا است، در سوریه و عراق، در مجموع خاور میانه، بیداد گری های اسرائیل در فلسطین و اشغال خانه های مردم و به آتش کشیدن مناطق مسکونی که این سازمان دهانش بنا به دستور امریکا مهر و لاک شده است . در عربستان ظلم و بیداد گری و حتی در مواردی کشتار شیعیان عملا جریان دارد ولی این سازمان دم در نمی آورد وبرخلاف در کشوری که هماهنگ با امریکا نیست دنبال بهانه هستند . در هند نمایندگی این سازمان برای مهاجرین مخصوصا افغانستانی ها نقش نمایندگی کلیسا را بازی می کند ، مهاجری که روز های یکشنبه به کلیسا نرود این سازمان همه امتیازاتی را که از طرف این سازمان برایش داده میشود قطع می کنند .

درکل باید گفت که این سازمان طی 76 سال عمر نا میمون خود شاید موارد مثبتی هم در کارنامه  هایش دیده شود اما بیشترین موارد عملکرد آن مخصوصا برای افغانستان منفی و غیر قابل قبول میباشد و ما با صراحت میگوییم که این سازمان تا زمانیکه معاش خور قدرت های بزرگ جهانی مخصوصا امریکا باشد کار مثبتی برای بشریت انجام داده نمی تواند و وجودش در خدمت استعمار گران و مافیای جهانی خواهد بوده و پرونده سیاه اعمال شان هم روزبروز قطور خواهد شد.  

 

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر