۱۴۰۰ آبان ۳, دوشنبه

روایت 8

 

مهاجر قانونی و غیر قانونی !

غلام علی صارم 

بدنیست مقدمتا تاریخچه ای را به عرض برسانم :

«بقول ابن اثیر غفاری {حکم بن عمروغفاری}اولین مسلمی است که از دریای آموآب نوشید و وضو ساخت و دوگانه برای یگانه گذارد.  و همین صحابی بزرگوار نخستین بار بر جبال غور نیز تاخت و مردم آنرا بزور شمشیرمطیع کرد و غنایم فراوان را گرفت.

گویند که زیاد{زیاد بن ابوسفیان حکمران بصره،خراسان و سیستان و ملحقات آن}به او نوشت: امیرالمومنین معاویه از من سیم و زر خواسته است ، پس باید آنرا بین مردم بخش نکنی و بفرستی .

غفاری در پاسخش نوشت: بمن کتاب خدا پیش از نامه امیر رسیده است و بنابراین تمام سیم و زر را بین مردم تقسیم کرد و بعد از آن در سنه 50هجری در مرو خراسان بمرد.» (حبیبی عبدالحی تاریخ افغانستان بعد از اسلام انتشارات میوند-کابل1386 ص 166)

سخن از مهاجرت است که قرآنکریم  میفرماید: زمین خدا وسیع است در آن هجرت کنید. (سوره مبارکه نسا آیه 97) همچنان در مورد مهاجرت ما احادیث و روایات معتبر داریم که در مواردی که باید هجرت صورت بگیرد معیار تعیین گردیده است. که این کوتاه نگارش ظرفیت آنرا ندارد.

سوال اینجاست کشور های مسلمانی که بحث مهاجر قانونی و غیر قانونی را راه می اندازند و هزاران مسلمان مظلوم را که از سر درماندگی به کشور شان پناه برده ، آنهار اخراج می کنند آیا قرانکریم به این ها هم مثل غفاری که در سالهای قبل از50 هجری برایش رسیده بود، رسیده یا نه ؟

اگر قرآنکریم به ایشان نرسیده آیا معیار های را که ملل متحد در مورد مهاجرت تعیین نموده قبول دارند یا نه؟

«ملل متحد کسانی را که به دلیل آزار و اذیت و جنگ، کشور شان را ترک کرده و وارد سایر کشور ها می شوند و در آنجا به حیث مهاجر پذیرفته شده و بر اساس قوانین بین المللی از حراست کشور میزبان برخوردار می شوند، مهاجر می‌پندارد.»

کانادا علاوه بر مهاجرین افغانستانی که از قبل داشت در حوادث و جریان های اخیر هشتاد هزارنفر تبعه افغانستان را به عنوان مهاجر قبول کرد که خودشان انتقال اینها را عهده دار شده و کلیه مصارف شانرا هم میپردازند.

در امریکا کسی که شش سال را خوب سپری کند، ستیزن آنجا گردیده و با پاسپورت امریکایی سفر می کند، خانه میخرد، موتر می خرد، در هرنقطه کشور که ساکن شود و کار کند و در هرشهری رفت و آمد کند کسی مزاحمش نمی شود و ....

اما در کشور های اسلامی چی ؟ سرمایه دارترین کشور های اسلامی که عربستان سعودی، ترکیه و ایران است که هرکدام قیمومت همه اسلام را هم ادعا دارند در همین شرایط ناگوار پیش آمده که تازه هشت کودک از گرسنگی جان داده ایشان با خشن ترین رفتار هزاران مهاجرگرسنه را دیپورت نمودند .

 در حوزه خلیج و در بین کشور های عربی کشور های بی نهایت سرمایه داروجود دارد ولی یک کشور صدایش بلند نشد که ما چند نفر مهاجر را می پذیریم .

سوال اینست که: آیا این سرزمین ها نیز شامل زمین خدا میشوند یا نه؟ آیا میتوان اینها را نیز دارالاسلام گفت یا خیر؟

تاریخ سخنان اندرامرکل صدراعظم آلمان را با خط زرین ثبت خواهد کرد. او گفت ما برای فرزندان  خود خواهیم گفت: مسلمانانی که از شدت ناامنی و فقر مهاجرشده بودند در حالیکه ممالک سرمایه دار اسلامی وجود داشت به اینها پناه ندادند ولی ما به اینها پناه دادیم و ایشان را در تمام عرصه های زندگی همکاری کردیم .

این کار برای صدراعظم آلمان و مردم آلمان عزت و برای سردمداران مسلمان که پولها گزاف و بودجه اسلام را در جنگ و شرارت ومسلمان کشی مصرف میکنندننگ و ذلت همیشگی خواهد بود.

موضوعاتی که قبلا گفته میشد : دارالاسلام، اسلام مرز ندارد، ماباهم برادریم و..... مگراینها همه دروغ بوده ویا این تبهکاران مردم را فریب می دادند و فریب میدهند؟

سوال اینجاست که در حال حاضرکانادا و تعدادی از کشورهای اروپایی و امریکا و..... به مردم بیجا شده و گرسنه ما پناه داده و همکاری می نماید اما در مقابل ایران ، ترکیه و عربستان جدا از اینکه یکنفر مهاجررا به عنوان نمایش هم نپذیرفتند، هزار هزار نفر از مهاجرین و آوارگان ما را بدون درنظر داشت شرایط زندگی آنها، روزانه اخراج میکنند، حالا ما بازهم نشسته و قلم بگیریم و از اینها به عنوان قدرت های اسلام تقدیر و تشکر کنیم ؟  یا از اینهاییکه در این شرایط ناگوار آمده و دست ما را میگیرند و مارا همکاری می نمایند؟

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر