۱۳۹۴ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

جلسه چهار جانبه اسلام آباد!!!




مذاکرات چهار جانبه فریبی است برای مردم افغانستان
درپی مذاکرات چهار جانبه (پاکستان ، افغانستان ، امریکا و چین) من هیچ گونه افق روشنی را نمی بینم . و مرا عقیده براین است که این مذاکرات نیز مثل مذاکرات گذشته صلحی را در پی نخواهد داشت زیرا:
1 – این مذاکرات پنهان از دید مردم افغانستان است و هر تصمیمی که مردم در آن دخیل نباشند بجایی نخواهد رسید .
2 – امریکا در مذاکرات و در مبارزه با تروریسم هیچگاهی صادقانه عمل نکرده است ، ما از ابتدا دیدیم که عملا عده ای را بخاطر حفظ بحران در افغانستان نگهداشتند ، همان عده ای که امروز خود به شررش مانده است .
3 – عین موضع را پاکستان داشت و دارد ، طالبان و القاعده را بخاطریکه به امریکا بقبولاند که افغانستان باید از طریق پاکستان اداره و رهبری شود ، هم به منظور جذب امکانات و هم جلوگیری از نفوذ هند. اما امروزعملا می بینیم که همان ضرب المثل معروف ( نیت بد قضای سر) مصداق واقعی پیدا نموده و خود گرفتار آفت ترور و خونریزی و ... گردیده است .
3 – نقش ایران ، کشور های آسیای میانه به علاوه روسیه و هند را در شرایط فعلی در افغانستان نادیده گرفتن عملا نسبت به حل بحران طفره رفتن و تشدید بخشیدن بحران است .
4 – گروپ های مخالف دولت فعلی افغانستان به هر اسمی که یاد شوند ، بشوند ، مهم نیست ، اما واقعیت این است که امریکا و پاکستان اینها را برای حفظ بحران نگهداشتند ، که امروز چنانچه مشاهده میشود ، مدیریت این بحران از دست هردو بیرون رفته . و امروز همین ها خود به یک جناح قدرتمند تبدیل شده اند ، نادیده گرفتن نقش اینها در حل منازعه افغانستان در واقع نواختن شیپور جنگ و ادامه بحران است .
پس بنابراین مذاکرات چهار جانبه اسلام آباد به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید و جنگ و بی امنیتی در افغانستان کماکان ادامه خواهد داشت ، مگر اینکه ...........

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر